onsdag 27 augusti 2008

Axas nya TV

Vi brukar skratt åt Axa om kvällarna för när vi tittar på TV så brukar Axa ligga med huvudet över soffkanten och titta lika fokuserat och intresserat på katten. Vi brukar säga att vi har vår TV och Axa har sin katt-TV. Nu har Axa fått något nytt att stirra uppmärksamt på - en självgående dammsugare! Japp! Jag är ju måttligt road av att dammsuga, så jag har införskaffat en dylik tingest och idag var det premiärkörning! Heinz var rätt ointresserad men Axa följde dammsugarens framfart med stort intresse, så nu har hon 2 kanaler att välja mellan - Katt-TV och dammsugarkanalen! Heinz blev dock lite förnärmad när dammsugaren kom farande och knuffade på honom där han låg på golvet!


In under sofforna kom den med lätthet!


Och upp på mattan gick också bra! Den for omkring i säkert någon timme eller två (jag vet inte så noga för efter ett tag slutade jag glo på den och stängde in mig på kontoret) innan batteriet började krokna och den ville tillbaka till laddaren. UNDERBART! Nu kommer det nog bli mer dammsugning hemma.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära nån.....:-)
Ja, du gläder ju Axa iaf!:-))))

Schultzberg sa...

Diskmaskin och nu en maskin som ser till att det dammar igen, peeeerfekt.

Anonym sa...

Hej hallå

blir det läger för er till helgen??

själv åker vi upp på fredag, och denna gången har vi puppisen med oss.

Han var med förra gången med..

den däringa dammsugaren.. är den något bra??
fast iofs.. den hade inte blivit gammal här hemma med valpen i huset... :)

Ha de gott från oss i skåååne

Jenny sa...

Hej!
Ni får ha det så kul på lägret (det tror jag nog ni kommer ha....). Själv ska jag göra ett certprov med Heinz på lördagen och på söndagen åker jag till Luleå med jobbet....

Dammsugaren är underbar! Ett av mina bästa köp någonsin! Älskar att det finns tekniska lösningar på hushållsarbete för helt plötsligt så har gubben dammsugit mer på en vecka än vad han gjort på 1 år.... *s*

Schultzberg sa...

Va!!! Jag som är din hushållsslav !