söndag 16 september 2007

Upplandsleden

I går knallade jag, Axa och Linda en bit utav Upplandsleden, den bit som går vid Skokloster slott. Vi tyckte dock att själva leden var lite tråkig men som tur var hade Linda en bra karta så vi tog en egen liten variant av leden, kan man säga. Bl.a så gick vi längs den här fina vägen med milsvid (?) utsikt över åkrarna och med slottet som tornar upp sig i fjärran. Vi hade tur med vädret också för vi träffades inte av en enda regndroppe! Men så fort vi hade satt oss i bilen och börjat köra hemåt, så började regnet att vräka ner...

Jag och Axa poserar på borggården....

...... och här poserar vi vid slottsentren (fast vi syns knappt...*s*)


Tur att man kan zooma med kameran!

Heinz fick stanna hemma med husse, för jag tycker det är alldeles för långt för honom att gå än så länge. När jag kom hem möttes jag av det jag möts av näst intill varje dag numera.... Vatten längs hela köksgolvet! Heinz är expert på att fylla hela gommen med vatten och sedan portionera ut det längs hela köket på vägen ut.... Och han gör det alltid längs den sida av köksgolvet som man själv alltid står på när man är i köket, dvs längs själva diskbänken, spisen, vattenkranarna..... Vet inte hur många strumpor jag fått byta som mest på en dag - trots att jag har en skurduk hängandes i köket och som jag använder flera gånger per dag!!! Vore intressant att veta hur de andra valparna i kullen är.... Om någon som har ett kullsyskon läser detta kan ni väl skriva en kommentar? *s*

Heinz hade haft det bra hemma med husse, men det var skoj när matte kom hem igen, som synes....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur långt gick ni - flera mil?
Och vilket hemskt kort på Hasse - lilla gullet!!
Tur han hade petat näsan innan.....