måndag 27 augusti 2007

Svalare väder!

Det ska bli svalare väder - i alla fall de närmsta dagarna, enligt SMHI. På sätt och vis skönt... Visst, jag gillar inte vintern och den största nackdelen med hösten är ju att den alltid åtföljs av - just det - vinter! Men annars så är hösten min favoritårstid... Folk är hemma efter semestrar, aktiviteter startar upp igen, inget har "sommarstängt", höstlöven är vackra, luften har en alldeles speciell klarhet och det bästa av allt är att man får sin energi tillbaka! Ingen höstdepression för mig inte! På sommaren när det är varmt blir jag ju så himla slö.... Mycket bättre med lite svalare väder! Den här helgen har jag roat mig med att klippa hela gräsmattan (och det tar ju ett antal timmar...), rensat bort en himla massa äpplen (typ en promille av vad som finns...*suck*), möblerat om, ridit häst, tränat hund, bakat paj, tvättat kläder etc etc. Ikväll tänkte jag dra till Friskis och träna.


Så jag sörjer inte att det är lite svalare! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma här! Lagom till att semestern är slut kommer energin tillbaka:-) Idag, på min sista semesterdag, klipper jag rosor, gräver upp andra fula buskar och stökar runt medan tvättmaskinen går för högtryck.