tisdag 21 augusti 2007

Sight-seeing

Åkte en liten rundtur igår och tittade bl.a på Halls fiskeläge på nordvästra sidan av Gotland. Hundarna var givetvis med - bra miljöträning för Heinz att skutta runt i hamnen! *s*

Utsikt över kusten strax norr om fiskeläget.

Åkte även till naturreservatet Lergrav och spanade in lite raukar.... Det var finte runt LErgrav, som låg alldeles vid Östersjön och det fanns även en del fiskebodar (där de sålde fisk) etc i närheten. Sedan åkte jag över till Furillen, som jag hört så mycket om, men det var väl inget jag skulle rekommendera.... Förstår inte varför det blivit så populärt? Vill man se kalkbrott så är det MYCKET finare på Oaxen utanför Södertälje! Och värdshuset som de inrett i en gammal industrilokal var inte särskilt charmigt.... För att inte tala om att det var dyrt! Men vad vet jag... Maten är kanske fantastisk god? Själv åkte jag vidare - hade ingen lust att betala dyrt för att äta i en gammal industrilokal....

Var även iväg till Falholmen en sväng!

Till Falholmen kan man vada - det går som en liten kalkväg ut till ön. Jag gjorde dock inte det, då det gick lite vågor och en bit av sträckan verkade gå ända upp till låret på mig. Vore just snyggt om man trillade med digitalkamera och allt.... Och utan att ha ett ombyte med sig! *s* Men åker jag till Gotland nästa sommar, då ska jag vara bättre förberedd!!
På kvällen hade Uffe slagit på stort och bjöd på en 4-rätters-middag, minsann. Var ju min sista kväll... Glufsade antipasto, fläskfilé med potatisgratäng, ostbricka och glasstårta. Smarrigt värre! Sedan låg man mest och jäste resten av kvällen med magen i vädret....
Heinz mage var riktigt bra hela gårdagen, men inatt var jag tvungen att gå ut med honom vid 4 för då var det "kört" igen! *suck* Stackar´n.... Får väl fixa lite diarsanyl när jag kommer tillbaka till Uppsala. Men det "positiva" i det hela är att han är så duktig på att säga till när han behöver gå ut! :-D



2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Och i dag ska vi äta vitlöksstinkande mat igen :)

Anonym sa...

Vilken lyxig semester du har!!!!!!!!!! Bilderna är så vackra så man tror knappt det är i Sverige och så en gourmetkock hemmavid dessutom *suck*
Hoppas du uppskattar till fullo!:-)
Det enda störande skulle väl vara Lillhasses mage....stackars liten *pusspusspuss*
Undrar vad det kan vara?
Ge honom lite vitlök kanske....?:-)