tisdag 14 augusti 2007

Lill-Hasses intensiva dag...

Det började med en promenad med Axa. Gick över en åker varvid hundarna for som tättingar, runt, runt, runt. Sedan träffade jag på en 6 månaders BC som Heinz fick leka med. Då märktes det verkligen att hundar leker på olika vis.... De kom bra överens men de ville leka på så olika sätt att till slut gav de upp och utforskade omgivningarna istället... *s*

Annat är det med Rhodesian ridgeback-tiken Lyra.... Där leks det hejvilt! På kvällen hade jag nämligen hand om Castell och då var Lyra med sin matte ut till stallet.

Spana in Lyras grepp i Hasses hals....

Lyra går till fullskalig attack på Heinz - trots att hon är hela 2 månader yngre! Inget stoppar tydligen Lyra när det är dags att leka... *s* Och låter som ett jetplan gör hon också! *asg*
Efter denna långa dag är Heinz givetvis ganska så trött vilket var perfekt för lite ensamhetsträning! Så jag to Axa med mig och lämnade Heinz själv i sisådär 35-40 minuter. Själv placerade jag mig precis nedanför den öppna balkongdörren för att tjuvlyssna efter ljud samt för att läsa tidningen, men Heinz var helt tyst....Skönt!
Axafick faktiskt också jobba idag då hon fick gå ett riktigt klurigt uppletande! Hon fick jobba på rätt så rejält innan hon hittade de gömda föremålen. Så nu hoppas jag att bägge doggzen kommer sova gott - det är nämligen det jag också vill ägna mig åt just nu....

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder på Lyra & Hasse!:-)))