onsdag 3 januari 2007

Knas-katt!

Hu, vad trött jag är.... Iofs pga flera orsaker men katten har en hel del med min trötthet att göra! Dels var jag pigg på kvällen, men när jag väl skulle till och sova fick Kilroy knäpp-rycket. Han fick för sig att han skulle gå och lägga sig i en papperskasse, som givetvis prasslade nå´t kopiöst. Och när han väl kom ner i den så var det inte bekvämt nog utan då skulle han snurra runt runt runt för att få till det.... Då gick Uffe upp och hivade upp pappkassen ovanpå en garderob och sedan vaknade jag 17 gånger till under natten när Kilroy hoppade på garderoben för att komma åt kassen.....

Han kom ju upp till slut, men utrymmet mellan garderoben och taket är så litet att han inte kunde komma ner i pappkassen utan kunde bara nosa på den där den låg ihopknölad. Varvid han då hoppade ner med en ljudlig duns (vem sade att katter var smidiga?). För att sedan hoppa upp igen för att kolla ännu en gång att det inte gick att komma i påsen. Duns ner igen. Och så vidare och så vidare.

Till slut gav han upp - eller så var jag så trött att jag sov i alla fall....

Nä, dax att jobba (zzzzz....).

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara katt!!!:-)))))))))