tisdag 30 januari 2007

Igår

Igår var jag på besök på en gård som, förutom att de hade kor och får, även hade hästar som de körde fyrspann med. De var tydligen väldigt duktiga och hade tävlat nere på kontinenten med isna hästar flera gånger. De hade även varit med på Globen Horse Show. Den vita hästen som åtföljde Astrid Lindgrens kista när hon begravdes var en av deras uppfödningar, så det är lite "jag mötte Lassie"-varning på det här inlägget... *fniss*

Hehehe... Jag tycker han till höger har en så söt punkfrilla....! :-)


Så här ser man ut om man är en korsning mellan Highland Cattle och SLB! Flammig i olika färger och med en obestämbar päls.... Den var nästan lite angora-ullig på vissa partier (men det syns tyvärr inte på bilden). Jag såg en gång en dobermann som var fläckig på det här viset..... Eller rättare sagt, jag trodde det var en missfärgad dobermann, men nu vet jag ju vad det var! :-D


De här fåren tycker jag är så söta med sina svarta huvuden och svarta ben.... Suffolk heter rasen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att se! Fina bilder!

Hmmm.....dobermann + Highland cattle = ???????

Schultzberg sa...

Fåren, kan ju alla se att de är uups nästan rasistiskt :)