måndag 1 januari 2007

1:a dagen år 2007

Jag och Uffe har varit ute och gått en promenad med Axa i omgivningarna. Raketrester fanns det överallt... ;-) Det måste jag ju säga om Visby-borna! De gillar verkligen fyrverkerier.... Det var länge sedan jag sett så mycket fyrverkerier! Definitivt aldrig i Uppsala! Vid 12-slaget gick jag och Uffe ut på vår lilla tomt och tittade oss omkring och det dundrade, visslade och exploderade precis överallt. Då är det skönt att man har en oberörd hund.... Axa var med ut på tomten mitt i allt ljussken (grannen brände av ett antal raketer som exploderade precis ovanför vår tomt och regnade ner över vårt hustak) men hon höjde inte ens på huvudet. Hon gnagde bara vidare på det ben som hon hade fått.

Nä nu ska jag dricka kaffe! Det ska bli gott efter att ha varit ute och gått - även om det inte är direkt kallt så blåste det bra och man blev rätt nerkyld.

1 kommentar:

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR önskar vi er!!!!!!!!!!