söndag 28 januari 2007

Idag

Hade en skön dag idag.... Axa tillät att jag sov ända till kl 8.30 och sedan blev hon nöjd bara hon fick gå ut och kissa (medan matte stod kvar i dörröppningen) och fick sin frukost. Jag passade på att gå och lägga mig igen med en kopp kaffe, smörgås (tack Uffe!) och morgontidningen....

När jag väl gått upp "på riktigt" så sken solen, trots att meteorologerna sagt att det skulle vara mulet tråk-väder, så då snörde jag på mig pjäxorna och stakade upp ett spår runt åkrarna. Axa tyckte det var jätteskoj! Jag satte på henne sele och kopplade fast henne i hundförarbältet och det gick bitvis undan med en himla fart - allt som oftast avbrutet av att jag stog på skallen i snön... *s* Har ju åkt långfärdsskidor ytterst sporadiskt sedan jag slutade åka upp till Dalarna på vintern. Men det går nog bra att stå upp hela tiden snart, bara nu sön ligger kvar ett tag så man får öva lite... Det kommer bli lite lättare nästa gång också, eftersom då har jag ju ett spår att följa. Förhoppningsvis i alla fall, för nu när jag tittar ut så snöar det..... Inte så mycket, men ändå!

Svängde ihop en citron- och vitlöksdoftande pasta som smakade helt ok. Fast om jag gör om den igen så tar jag nog en annan sorts ost - är inte så där våldsamt förtjust i mozzarella.

Just nu ligger jag och slöar på sängen med TV.n på. Har druckit kaffe och Axa har ett ben att gnaga på. Håller på och läser i två böcker samtidigt - "Motivation och drivkraft" samt "Alfasyndromet", bägge av Anders Hallgren. Så här långt tycker jag att de är bra fast lite väl enkla och populistiskt skrivna. Men men... Jag har ju inte läst dem klart än.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooo, va hungrig jag blev när jag läste om pastan! Och jag ääääääääälskar mozzarella!:-)

Men akta så inte Axa blir halt igen av att dra runt matte i snön....

Anonym sa...

Kul att du tipsar om lite recept :-) Jag behöver inspiration! ;-) /Therese