söndag 17 januari 2016

Revisorsjobb och spännande skogspromenad!

Idag skulle jag tränat räddning med Hetzer, men det visade sig vara enda tiden som vi kunde få ihop en tid för att gå igenom UBKs räkenskaper inför årsmötet, så jag (såsom varandes klubbens revisor) och Tomas (revisor nr 2) och Margareta (kassören) ägnade några timmar åt att  titta på klubbens räkenskaper. Nåväl nu är det gjort och efteråt skyndade jag mig hem, slängde i mig en snabb lunch och tog Bison med mig ut i skogen.

En fantastiskt fin vinterdag fick vi.... :-)

Tyvärr hade alla stigar omvandlats till dragna skidspår, vilket gör att jag fick trampa rätt ut i skogen i lössnö! Nu var det i och för sig min plan från början, men hade jag bara varit ute efter att gå en skogspromenad med hunden så hade jag nog inte varit så glad.... Jag menar - måste de annektera precis varenda stig? Och jag är ju så jävla artig så jag kan ju inte med att gå i några skidspår.....
 
Nåväl, jag klampade rakt ut i skogen med Bison. Jag hade satt på henne hennes fina nya gps och ett reflexhalsband med mitt telefonnummer på..... Nu känns det som att man har en "riktig" jakthund.... Det här har jag ju väntat på men det är ju lite nervöst också - när man är ett kontrollfreak som jag! Att ha hunden så långt borta ifrån en..... Lite läskigt är det!
 
 

Vi hittade spår efter gris, älg och rådjur. Det är ju så spännande (för en annan) med snö, när man verkligen kan se hur djuren rör sig..... Bison sniffade och sniffade och sniffade! Det var också en anledning till att jag lämnade Hetzer hemma. Jag ville se vad Bison skulle göra utan henne. Vanligtvis leker de väldigt mycket med varandra, men med Hetzer "ur leken" så blev skogen och alla spårlukter väldigt mycket mer intressanta för Bison.


Och när Bison blir mer intresserad av spår och att ta sig längre och längre utflykter - desto nervösare blir det för mig.... Men jag är stolt över att jag hade hyfsat med is i magen! Vill inte bryta henne mer än nödvändigt.... Det är ju det här hon ska göra.....

Lite vinterbilder från skogen idag....

Det är så vackert med snö och sol....

Tyvärr så har min favoritkamera gått sönder..... Och systemkamerans batterier är urkassa, måste investera i några nya.....

.... så alla bilder jag tar nu får bli med iphone:en och de blir ju inte alltid så bra.....

Men några bilder blev tillräckligt bra för att publiceras!

Men på sikt måste jag köpa nya batterier och laga min kamera (eller köpa en ny).

Bison spanar ut över markerna.... Finns det något därute?

Läckert sken.....

Den här trädstammen lyste upp som om den hade fått en strålkastare på sig!

Vi tassade efter ett gammalt grisspår. Här hade hen stannat och bökat lite för att sedan gå vidare.....

Bison såg ut som Wassberg igen innan vi var klara! :-)
 

Hetzer fick inte följa med idag, men eftersom hon verkligen avskyr kylan så tror jag hon bara var glad för det.... Hon fick stanna med husse i soffan istället! :-)

Inga kommentarer: