lördag 16 januari 2016

Kallt idag med... Prövade ut skidorna, spanade in djurspår!

Var inte alls sugen på att gå ut idag..... Inte Hetzer heller, men vi masade oss ut för att göra Bison glad!

Passade på att ta fram mina Vita Blixten och prova ut bindningarna för säsongen - har ju nya vinterskor jämfört med förra skidsäsongen. Sedan gav jag mig ut på fältet utanför mitt hus! Hetzer tittar längtansfullt efter att få springa hem och lägga sig bredvid vedspisen! :-) Japp - där på andra sidan fältet bor jag! Trivs så himla bra här!

Hittade min "pälsmössa" - fasen vad varm och go den är! Helt överlägsen (säger jag som alltid fryser om fötter och öron - men öronen håller sig varma i den här mössan, jag lovar!).

Bison gör sitt bästa för att sabba mitt uppstakade spår genom att springa i det.... Jaja, det var väl bara väntat! Fast jag trodde nog att Hetzer skulle vara värst! :-)
 
 
Ett av de roligaste bitarna med snö är ju att man ser alla spår.... Här är det väldigt tydligt var rådjuren har sina växlar. Var de tycker det är bäst att korsa krondiket. Tänk vilken spännande värld våra hundar lever i! Vi själva ser ju bara dessa spår på vintern, men hundarna vet ju detta året om.....
 
Bison har blivit en gänglig unghund de sista veckorna....

Idag satte vi också in en ny hundgrind i köket..... Nu kanske hundmaten får vara ifred?

Hetzer är nöjd med att vara inomhus igen efter den kalla skidturen.... Krokus håller med! Och Heinz övervakar det hela (i tavlan ovanför)! :-)
 

Inga kommentarer: