torsdag 28 januari 2016

Barmark och svårigheten med att avsluta sitt Facebook-konto....

Så här såg det ut i måndags morse när jag begav mig hemifrån....


Och så här såg det ut när jag kom hem igen efter 3 dagars frånvaro! Så fort kan det gå!


Idag gjorde jag slag i saken och raderade mitt Facebook-konto. Det var dock svårare än jag trott... Att radera var bara några mus-klick men det hände mer grejer än jag hade räknat med, vad gäller mina grupper som jag skapat. 

Jag hade ju skapat mig ett nytt konto med en mycket avskalad profil (och knappt några vänner) bara för att kunna behålla mina grupper, men det blev ganska rejäla ingrepp i grupperna ändå.... Så då loggade jag in igen och avbröt raderingen. Har nu valt att börja med att inaktivera kontot istället. Och om några veckor så raderar jag kontot. Då borde det bli en bättre övergång

Kortfattat: jag har (hade?) en profil på Facebook som bara växte och växte.... Och jag lade mer och mer tid på fejjan. Och jag blev mer och mer missnöjd med att jag lade så mycket tid, trots ansträngningar för att minska tiden. Så till slut bestämde jag mig för att radera eländet och börja om!

Inga kommentarer: