torsdag 20 mars 2008

Snölek

Sista veckan på praktiken och det har varit ganska mycket att göra. Även på jobbet, vilket gjort att man känner sig ganska sliten nu när det äntligen är påsk... Då kan det passa bra att gå ut och busa lite med doggzen och mannen i snön!

Heinz blev alldeles överlycklig! Matte var så tråkig igår och jobbade från sisådär halv åtta på morgonen till halv tio på kvällen - nu är det äntligen bus på gång!

Fast jag höll ju mest i kameran och skönt var det, för Uffe och Heinz tumlade runt ordentligt!


Tur att Heinz är så snäll och försiktig.... Vet inte hur många som sett slutstriden i filmen "Jakten på den försvunna stenen", men då är det en man som står med en pistol i handen och så hoppar en krokodil upp och kapar hela handen.... Av någon anledning kom jag att tänka på den filmen när jag såg det här kortet... *s*

Fullt ös, Hedenhös! Själv har jag sovit alldeles för lite de två senaste nätterna så det var skönt att få lite hjälp med hundmotionerandet! Men idag var det ju halvdag på jobbet, så jag sov lite middag.

På språng efter en snöboll..... Eller nå't!


Axa tittade mest på med en bekymrad min - lipar åt mig gör hon dessutom!*s* Hon har precis börjat löpa, så bitvis är hon jätteflörtig mot Heinz som mest ser livrädd ut (och vilken finnig tonårsgrabb skulle inte bli det om en kärring gammal nog att vara deras mormor kom och tokraggade?). Däremellan kommer Axa på att det är ju samma gamla vidriga snorunge som alltid - och då ska han få spö istället! *asg*

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fick man en glad stund på förmiddagen!:-))
Härliga bilder än en gång!