söndag 16 mars 2008

Idag...

... har jag suttit och förberett en lektion - det tog (alldeles) för lång tid... :-(

Men jag hann också vara ute och promenera med doggizarna i närmare en timme och njuta av lite solsken! Heinz fick även gå ett spår som var riktigt klurigt - ca 40 minuter gammalt, kanske 500m långt med bara en pinne på slutet, en övergång på en ganska så bred grusväg (och precis innan jag satte honom på spåret kom det två pers och gick precis över mitt spår, så det blev ofrivillig avledning). Men han skötte sig riktigt galant! Spårmässigt i alla fall.... Vid ett tillfälle återföll han lite i att han vill springa och pissa på träd istället och när jag fräste till åt honom så kom han av sig lite grann.... Men när han sög tag i spåret igen så gick det med ett jädra tryck i linan! Att spåra längs grusvägen var inga problem, fast tanterna hade gått förbi bara 5 minuter innan... Duktig vovve! Han börjar fatta hur en "höger om halt" ska se ut också, så det verkar lovande inför framtida tävlingar....

Uffe fick värsta energi-rycket idag och möblerade om i sovrummet. Vi har pratat om det länge, men jag har inte orkat ta tag i det, men nu fixade ju Uffe det! Det blev riktigt bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det måste väl ända vi få avgöra som läser din blogg nästan varje dag. Ut med bilder ;) på vardagsrummet alltså

Jenny sa...

vardagsrummet....? *ler oskyldigt*