fredag 28 mars 2008

Hmmm

I vanliga fall är folk himla nyfikna av sig: "Har du klippt håret?" Skaffat ny jacka?""Vad har du gjort (om man t ex har ett bandage på handleden)?" Osv osv... Men igår när jag bl a var inne på träff med lärarutbildningen så var det inte en kotte som undrade över varför jag var skadad under ögat....

Intressant! Varför är folk inte nyfikna nu, när de alltid är det annars? Varför undrar man om det hänt något om man haltar lite lätt, men inte om man har blåmärken i ansiktet? Jag kan ju inte låta bli att fundera på huruvida folk är rädda för att jag ska bryta ihop och storbölande hulka fram att "min man slår mig"....? Men OM det nu hade varit så? Hade folk då känt sig bättre i vetskap om att de INTE hade frågat mig hur jag mådde, om det stått i tidningarna dagen efter att jag blivit ihjälslagen?

I vilket fall som helst så kan jag lugna den som eventuellt undrar över mitt välbefinnande, att rispan och blånaden beror på att Heinz körde upp en tass i ansiktet på mig och jag blev riven av en klo....

1 kommentar:

Anonym sa...

Å jag som tänkte "va!!? har hon klippt håret?!!", så var det en rispa i fejan.....:-)

Men tur du, att klon inte gick in i ögat!

Trevlig helg!!!!!!!!!!!!!!