onsdag 12 mars 2008

Idag...

I morse kom Emilia över med Lyra och så fick Heinz och Lyra fara runt och ha lattjo lajbans på tomten medan vi åt frukost i godan ro. Efter någon timme åkte Lyra hem till sitt och jag begav mig till skolan. Idag var det provdags för mina elever som jag har haft hand om i kursen Djurkunskap och det är jag som gjort provet, så imorgon ska större delen av dagen ägnas åt att rätta prov... Ska bli spännnande att se om de förtsått något av genomgångarna...

Efter skolan tog jag Heinz med mig in till UBK. Det var ett jättetråkigt väder så Axa fick stanna hemma - hade inte lust att träna över huvudtaget när det var sådant skitväder, men jag tyckte Heinz kunde behöva vara mer runt andra hundar och det är ju en del doggz nere på onsdagarna.

Heinz skötte sig bra, tyckte jag och han fick även ligga platsliggning med ett 10-tal främmande hundar och sedan fick han göra en "plats-sittning" också med sisådär 5 andra hundar. Det gick bara bra (förutom lite "frustrations-pip", men det må väl få vara med så mycket spännande runt omkring...). Jag avslutade träningen för kvällen med att låta Tessan (som var instruktör på onsdagsträningen) ta och träna lite med Heinz. Försöker lägga lite krut på att han inte ska bli så extremt "mattig" utan kunna vara med andra människor också..... Heinz såg lite perplex ut först, men efter att ha fått leka lite med en boll så gjorde han glatt det Tessan bad om och med uppmärksamheten på henne, så det var ju bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa - träna bort mattigheten!:-)

Bra!!!