tisdag 31 maj 2016

IPO-R kurs, vaxproppar, antibiotika och kontorsjobb!

Dagens arbetsplats!

Igår var det återigen måndag och jag firade den nya veckan med en rejäl vaxpropp i örat... Hörde knappt någonting alls på mitt vänstra öra, mer än att blodet pulserade i blodkärlen - inte helt angenämnt att lyssna på.... Lite lätt virrig (mer än vanligt) blev jag också eftersom man ju riktningsbestämmer ljud genom att ett ljud träffar det ena örat före det andra (och den lilla tidsskillnad som blir talar om för hjärnan från vilket håll ljudet kommer) och nu hörde jag ju bara på ena örat.... Mycket skum upplevelse..... Nåväl, jag slog en signal till vårdcentralen och fick en tid till idag (tisdag)  och sedan spolade de örat med vatten tills skiten lossnade.
 
När jag var på vårdcentralen ville jag förnya mitt recept som jag har emot mina problem med öronen (har haft exem i många herrans år inne i hörselgången) och i normala fall skulle de ha skrivit ut en mild antibiotikakräm åt mig, men nu var de var jättekinkiga och ville först att jag skulle pröva ett receptfritt, antibiotikafritt medel…. Kändes bra, men lite konstigt efter min Spanien-resa där jag med egna ögon fick se deras mer frikostiga syn på antibiotika.... I alla fall till djur.

Måndagkvällen ägnades åt IPO-R då jag återigen höll kurs i det. Nu är det bara två gånger kvar till kursavslutning..... Det är alltid blandade känslor när en kurs närmar sig slutet.... Det är ett härligt gäng som går kurs och samtidigt så tar det på krafterna och på min dyrbara tid att hålla kurs...... På fredag börjar jag en kurs istället - då ska Bison få lite mer tid av sin matte! :-) Och imorgon med, för den delen, för då ska jag och Claudia ut och träna apportering igen..... Hetzer får hela helgen av mig! :-)

Idag var det otroligt fint väder! Helt plötsligt kändes det som att det blir nog sommar i  år med! :-) Och jag hade lyckats tajma in det så att jag hade kontorsdag idag..... Himla trevligt (eftersom jag har kontoret hemma) att sitta ute på verandan med trådlös lina och jobba medan hundarna strosar runt på tomten! :-) Vissa dagar är bättre än andra! Ingen hundträning idag dock.... Det var så varmt och de blev dåsiga bara av att vara ute hela dagen (och jag hade så mycket jag behövde jobba undan) så det blev bara några korta promenader. På´t igen imorgon!
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Hoppas den antibiotikafria öronsalvan gör susen!
ja, det är sköna dagar nu, men i det här landet brukar de inte bli så många på raken.... ;)