fredag 14 augusti 2015

Jobbat i fält i två dagar - Dag 2


Vi fick en fin dag ute på åkrarna även igår! Hundarna njöt för fulla muggar! :-) Är så härligt att kunna spana in olika åkrar och ha hundarna med....

Vi befann oss i trakterna runt Surahammar och där har de en stor fin ridskola.... Jag trodde den skulle vara öde och alla hästar borta på sommarbete, men det var faktiskt en hel del aktivitet där och det kunde jag ju inte motstå - perfekt miljö- och socialträning! Här hittade vi en massa spännande saker och utrymmen! Vi hittade till och med en häst - alltså en fejk-häst som Bison kunde nosa på..... Men hon var mer intresserad av täcket på golvet.....

Mycket grejer ute i foderladan....

Foder också, förstås!

Kattmaten hittade Bison direkt! Hon är faktiskt den värsta/bästa valp jag haft på att vinda in ätbara saker....

-"Hallå, är det några hästar här?"

Upp på läktaren för att spana in hästarna som sprang i manegen!



Det går åt en hel del godis för att bryta det stora kattintresset som hon har..... :-D


Bison får syn på sin första häst - vad har den på huvudet???? Konstigt......

Hästar är j***gt stora, tyckte Bison! :-)

Vad är detta för något???

Efter att ha blivit klappad av diverse hästmänniskor och snokat och sniffat på en massa konstiga saker, passat på att lunchahos svärföräldrarna, så sov hon gott i bilen länge och väl. Sedan var hon pigg igen så på eftermiddagen tog vi en tur ute i skogarna runt Skyttorp.

Ingen lång tur, hon är ju bara 10 veckor!

Men för en liten valp finns det mycket att undersöka inom en radie på 50 meter från bilen! :-)

Berg som ska bestigas.....

Vi stannade till för det obligatoriska doppet på vägen hem....

Hon har simmat vid ett tillfälle, men det var när det var 25 grader varmt och jag själv gick i vattnet. Nu när jag inte går i, så nöjer hon sig med att vara i vattenbrynet och låta de stora hundarna hämta pinnarna! Snika åt sig dem när de har blivit apporterade in till land, kan man ju alltid försöka med!

Ut på soliga gräsmattan och torka upp!
 

Större delen av kvällen satt jag ute på altan och jobbade med att planera höstens arbete. Det är så skönt att man fortfarande kan vara ute så mycket.... Stor avlastning när man har valp! :-D Under kvällen kom en annan ur jaktlaget förbi med en jaktkamrat och skulle hälsa på Bison! :-D Vi stod och pratade ett tag och sedan gick jag iväg för att plocka upp en hundbajs från gräsmattan, medan de klappade vidare på Bison och pratade med Uffe. När vi sedan skulle avrunda och de skulle gå iväg till bilen så gjorde Bison ett klockrent spårupptag och följde mitt spår bort till där hundbajset hade legat och efter lite snurr fixade hon även återgången som jag hade gjort i mitt eget spår! Det var skoj att se!

Inga kommentarer: