fredag 14 augusti 2015

Jobbat i fält i 2 dagar - Dag 1

Dagen började med en morgonpromenad någonstans utanför Sala.....

En fin morgon! Och jag hittade en vacker alle med åkrar runt omkring att släppa hundarna lösa i.

Passade på att träna lite inkallning med hundarna. Det gick bra! Bison vet vad hon heter och nu börjar hon fatta att jaktpipan betyder något också.

Dagens första inspekterade åker. Det växte lite blåklint i vetet. Ett ogräs, jag vet, men det är vackert i alla fall..... Så jag tog en bild (läs: 50 bilder) och denna vart överexponerad men jag gillade bilden i alla fall. Den vart läcker på något vis!

Blåklint

Det har ju varit en regnig sommar och Heinz är inte den som är den..... Härligt att klafsa runt i lera!

Så lär han Bison att det är kul..... Hon har ju fått lera i hela skägget! :-D

- "Vänta på mig!"

Såg massor med tranor. Första gången Bison hörde dem skräna blev hon lite paff och förundrad, men hon avreagerade snabbt.

Livet leker (ser ut som att hon har ett grässtrå i näsan!)!

Lunchen tillbringade jag vid Skultuna Bruk. En yoghurt och en fralla i gröngräset - jag äter verkligen högklassiga luncher! :-D Men då har man ju tid över till att social- och miljöträna valpen istället!

Var inte helt lätt att rodda 3 hundar, varav en valp.... Men på det stora hela gick det bra!

Ibland gick det mindre bra....

Hetzer var måttligt imponerad av mina talanger som koppelförare!
 

Miljöpromenad runt Skultuna Bruk. Inte helt enkelt! ;-)
Så var det dags för Bison att få lunch till de andra hundarnas avundsjuka....


De var tack och lov inte alltför sura.... Inte Heinz i alla fall! ;-)

På vägen hem stannade jag till vid "vår" badplats där det blev krig om pinnarna i vanlig ordning!

Både Heinz och Hetzer ser ju alldeles muppiga ut på den här bilden!
 


När jag kom hem satt en av Uffes kompisar med flickvän och väntade tålmodigt på att få träffa Bison. Det är kul - det är många som har förhoppningar om henne och hennes framtida jaktäventyr. Efter en lång dag i bilen och ute på olika äventyr, så blev det sedan en lugn kväll. Lite husse-lek på kvällskvisten får hon dock ställa upp på - husse har ju saknat sin pälskling hela dagen! Kan inte vara lätta att jobba på kontor och vara utan hund hela dagen!  ;-)

Inga kommentarer: