fredag 12 juli 2013

Vallning, dobermannbesök och vildsvinsjakt!

I går började jag dagen med att åka ut till Almunge och ta en lektion i vallning med Hetzer för Ewa Myrbrink. Det var jättekul! Hetzer smyger ju omkring efter hönsen här hemma, så det var kul att se henne "eye:a" fåren... Det märks att hon vet inte riktigt vad hon ska göra samtidigt som fåren är jättelockande..... Bitvis smyger hon efter, bitvis kommer hon av sig och äter fårskit! Och bitvis vill hon hemskt gärna umgås med Ewas hundar som var där för att styra upp situationen om det skulle behövas. Nu gick det bra, så de behövde inte ingripa och det blev ytterligare en bra träning för Hetzer..... Eftersom hennes hundar bara var fokuserade på fåren så ignorerade de alla Hetzers försök till kontakt - och det var ju en kanonövning bara det! .-)

När jag sedan kom hem så kom Susanne med Buzy förbi på besök! Vi tog en promenad med Buzy och Heinz genom "metropolen Skyttorp". Heinz gjorde sitt bästa för att kråma sig och bjuda in Buzy till lek, men tyvärr vågar jag inte släppa ihop dem lösa. Två dobermanns som leker är som "the Clash of the titans" och det håller inte Heinz knä för... :-(

Efter att Susanne åkt vidare så plockade jag och Uffe ihop våra pinaler och åkte iväg till "vårt" jakttorn och satte oss. Usch, vad irriterad jag blev på mig själv när jag satt där och upptäckte att jag glömt att ta med en vettig kamera! :-(

Under hela tiden vi satt där så var det helt dött på vildsvin men däremot kom det fram en grävling! Jättesöt var hon (jag tror iaf att det var en hon) men jag hade ju bara min Iphone att filma med. På den filmen blev hon ju bara en liten prick, men i verkligheten såg vi henne klart och tydligt! Skoj!

Det är ju något som är himla kul med jakt.... Allt man får se! Alla andra djur som rör sig  runt i kring! Men tyvärr blev det inget vildsvin ikväll.

Inga kommentarer: