söndag 21 juli 2013

Blåbärsplockning och hem till föräldrarna!


Dag 2 drog vi ut med hundarna och plockade blåbär. 1,2 kilo fick vi ihop och det syns väl på mina händer! :-)
 

Sedan sade jag hejdå till Mia och begav mig mot mina föräldrar. Gäller att passa på när man nu är i krokarna!
 

Mitt ute i skogen bor "Skogs-mor"! :-)
 

Men det är fint när man väl kommer fram!
 

Villa Björkris!
 

Skogsmors trädgård....
 

Med några av sina inneboende!
 

Heinz blev glad över att få hälsa på mormor och morfar - speciellt som det vankades grädde!
 

En liten skogspromenad hanns med!
 

Och så måste man gå ner till sjön....
 

Fina Ryssjön!
 

Fiskarna vakar!
 

Näckrosblad!
 

Spegelblankt!
 

Heinz letar mumsig måsskit att smaska i sig?
 


Som sagt - spegelblankt!
 

Framåt kvällningen blir det ett helt fantastiskt guldigt sken!

 

Måsarnas hem!
 


Molnen speglar sig i sjön!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vackra bilder!