lördag 27 juli 2013

Höns tycker gröt är gott!


Efter Gårdsjö älgpark så kom vi hem till ett ÖSregn! Det var otroligt behövligt, så jag säger inget om det.... Men jag hade ställt ut tråget med mat utanför hönshuset och glömt det där, så det hade kommit regn på det.... Men jag tog in det, slog på lite fil och vispade runt till en gröt och svisch så var stora delar uppätet!
 

Jag kan ju inte behålla blött foder, men i och med att jag gjorde det på direkten så tror jag inte det är någon skada skedd! Ösregnet var - tyvärr - över på några minuter bara....
 

Maran och Svea stångas över samma tallrik?
 

Bordsskicket är inte det bästa....
 

Som sagt var....!
 

Olga bröstar upp sig! När Olga kom var hon liten och förskrämd och hade inga stjärtfjädrar. Men nu börjar hon bli riktigt tjusig!
 

Svea smaskar gröt!
 

En huvudlös tupp?
 

Han är så stilig, våran Himmler!
 

Tupp med attityd! ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Så fina höns!
Faktiskt nästan vackra!:-)
Å Himmler är ju en riktig snygging!:-)