lördag 6 juli 2013

Jobbat hemmavid!


Har haft semester halva torsdagen och hela fredagen och har jobbat på ganska så bra hemmavid! Började med att sätta upp något jag saknat länge - tvättlina! Så nu slipper jag ha tvätt i vardagsrummet på tork (i alla fall under sommarhalvåret).

 

Sedan fortsatte jobbet med att rengöra och olja in en av altanerna (en i taget får det bli....). Det var behövligt för jisses vad det sörplade i sig olja!

Efter det var det dags att skura badrumsväggarna (utifrån) med varmt vatten - ett tungt och tråkigt jobb.... :-(
 

Men sedan var kvällen så fin - och det var ju semester! Så då fick det bli en kvällsöl på altanen! Och min underbara granne kom förbi och hämtade upp Hetzer för en enmila-tur!
 

Dagen därpå började Målningen!
 

Viss skillnad på vänster och höger del av altanräcket!
 

Viss skillnad på badrumsväggen likaså!!!

 

Hönorna kom för att spana in vad vi gjorde....
 

Jag slipade också till och målade det här bordet som stått i garaget! Det ska jag använda som IPO-r träningsbord åt Hetzer!

Efter att ha målat klart, så var det dags för vedsågning och sedan satte jag fast lister nedtill  på hönornas reden (för de drog bara ut all halm hela tiden).

Men nu är det dags att njuta av den - bitvis - förekommande solen! Ikväll är planen att vi ska vaka på vildsvin! Få se hur det går.....
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Mycket jobb blir det!:-)