fredag 15 februari 2008

Ut på Axa-nad!

Denna vecka har jag haft praktik på min lärarutbildning så jag har varit en del ute på skolan och hållit bl.a lektion i husdjurens skelett och anatomi samt en lektion om ekologisk djurhållning. På tisdagen var jag dock hemma för att förbereda en drös med lektioner och det var då jag passade Lyra till Heinz stora glädje. Idag var det också tänkt att jag skulle passa Lyra då jag hade en "jobb-dag", men Emilias schema hade ändrats så att hon bara behövde gå i skolan i 2 timmar. Så klockan 10 kom hon ut till mig och hämtade Heinz i stället så att jag skulle kunna jobba på utan att behöva tänka på att aktivera honom i alla fall. Men solen sken så vackert så jag tog en långlunch och promenerade iväg med Axa, vilket hon uppskattade mycket mer än om jag hade haft Lyra hemma hos oss... *s*

Bara man tar bilen någon kilometer bort så kommer man ut på fina promenadvägar!


Grönt och fint - känns inte precis som februari....


Björklingeån.



Fin betesmark... Klart under 50 träd per ha (gränsen för att få bidrag för betesmarker...).

Axa tyckte det var härligt med en promix!


Eller har det kommit en myra innanför kläderna???

1 kommentar:

Anonym sa...

Nån gång skulle det vara trevligt att få ta en promenad i dessa vackra omgivningar!