torsdag 28 februari 2008

Trist!

Två gånger nu har en trist "person" lagt kommentarer på min blogg med länkar till sidor som gör att man får virus på sin dator (om man inte har ett uppdaterat virusskydd, vilket jag har). Jag har tagit bort det så fort jag sett det för jag vill ju inte att någon annan ska få för sig att klicka på eländet.... Funderade på att lägga en verifieringsspärr för att kunna skriva inlägg, men såg raskt att det inte skulle funka då "personen" är reggad på blogger och då krävs ingen verifiering. Så detta är alltså spammarnas nya giv - skaffa konton på olika blogsidor för att kunna sprida sin skit! Så nu har jag bestämt mig för att förhandsgranska alla kommentarer innan de publiceras, så att ingen ska behöva drabbas av virus om jag kan förhindra det i alla fall!

Så nu vet ni det! Om ni skulle få för er att lämna en kommentar... :-)

3 kommentarer:

Schultzberg sa...

Virus!!! Då funkar inte antibiotika va ? :P

Anonym sa...

Vilket skit!!!((((-:

Kan du inte anmäla till de som "äger" domänen eller vad det heter....? Kanke kan de söka upp och avsluta viruskontot?

Anonym sa...

granska mig e du snäll hehehe