söndag 10 februari 2008

Söndag

Krokus älskar att busa i sin tunnel. Den har, som synes, ett litet "titt-ut-hål" mitt på som det är roligt att attackera folk och fä igenom! Han är inte helt koko, vårt lilla blindstyre - han fattar att han är skyddad (relativt, i alla fall) inne i tunneln och med sin superskarpa hörsel så är han mycket duktig på att lurpassa och göra attack-raider...

Man närmar sig hålet med fara för liv och lem! Det är bäst att förlänga kroppsradien med en penna så att man inte riskerar att få sig en reva i skinnet! *s*

Var ut på tomten en sväng på förmiddagen och tränade lite lydnad med doggzen. På bilden illustrerat med platsliggning - är lite svårt att träna och ta kort samtidigt...


Pö om pö har jag och Uffe jobbat med trädgårdshäcken denna vinter och nu är den nästan färdignedklippt! Men vi har ju klippt en hel del, vilket kan beskådas på bilden ovan, och det genererar ju en hel del skräp.....

Så Uffe ägnade en stor del av förmiddagen till att elda upp kvistar och grenar! Själv passade jag på att lära Heinz kommandot "voff", dvs "skall". Jag tycker det är gulligare med "voff" så jag använder det kommandot istället... *s* Heinz är så ruggigt lättlärd! Jag fick honom till att skälla vid 3 tillfällen (genom att busa med honom med trädgårdskrattan) och gick in och belönade skallen samtidigt som jag sade "voff", "duktig vovve", "voff" och sedan kunde han kommandot! Jag tyckte Axa var lättlärd som valp, men Heinz får henne att likna en gammal trähäst! Enda nackdelen (kom jag på efteråt) med att lära honom skälla så som jag gjorde var att han tyckte det var så kul att sedan skällde han rejält varje gång jag gjorde en ansats till att kratta löv.... Så nu kan han skälla både på kommando "voff" och på kommando "kratta-löv"..... Men vem bryr sig - han är ju så söt! Och det sistnämnda beteendet lär väl släckas ut inom kort - jag har mycket löv att kratta på tomten!

10 februari 2008..... Och vårlökarna i full gång!






1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig söndagsblogg med mysiga bilder!:-)