söndag 30 november 2008

Två "nästan-möten"




På väg hem från västergötland ringde jag upp Acke på telefonen. Efter några minuters babblande kom vi fram till att vi precis hade passerat varandra på E20! Lagom till att vi kom på det så var vi väl 10 mil ifrån varandra så det var ju ingen mening med att vända om för att ta en fika ihop...
Lite senare pratade jag med Emilia (Lyra-matte) som berättade att hon varit i Gökhem (utanför Falköping) i veckan! Jag berättade att jag stannat längs med vägen mellan Falköping och Grästorp pga det gick en flock med strutsar precis längs vägen. Eftersom jag är som jag är så måste jag ju stanna och ta kort på dem... Då berättade hon att det var bara någon kilometer från strutshagen som hon hade varit och hälsat på sin pappa. Det var ju snöpligt - hade vi bara hörts av tidigare så kunde jag ha träffat både Emilia och Acke också, men det var väl inte meningen då...


1 kommentar:

Anonym sa...

Nära skjuter aldrig nån hare.....