lördag 8 november 2008

Hemma igen!

På väg till Gotland stannade jag till på den här gården och hälsade på lite ekologiska pullor som var ute i höstsolen och pickade efter maskar (eller vad det nu var de letade efter...)


En snitsig veranda hade de också tillgång till, där det var lite mer lä när höstvindarna blåste kalla.

Det var poulärt att vara ute! Kul att man fick se att de uppskattade att vara ute trots att vi är inne i november månad!

Heinz tyckte det var spännande att spana in alla andra hundar och katter i djursalongen på gotlandsfärjan.

Heinz på promenad innanför ringmuren i Visby.

Visbys ringmur.

Visby, filmat vid domkyrkan.

Men nu är jag som sagt hemma igen - och rejält förkyld!! Lite träligt... Man är så snorig och tjock i huvudet att det är svårt att sova och jag har väl snytit upp en hel toarulle vid det här laget! Förhoppningsvis blir det en kortvarig historia, jag har inte tid att vara sjuk! Eller lust... men vem har det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att få följa med till Visby!:-)

Och alltid lika roligt att se djur som behandlas väl! Jag tänkte nu på hönorna du visade bilder på....

//Skogsmor