onsdag 12 november 2008

Mer energi på 20 minuter - HA!

Expressen skriver att "Om du växlar aktivitet och gör något helt annat får den trötta delen i hjärnan vila. Helst ska du göra något som kräver din fulla koncentration i 20 minuter. Knepet är att ta två 20-minuterspauser under dagen. Här är några exempel på hur du kan fylla på energin. Ta på dig joggingskorna och ge dig ut i skogen. Jogga inte utmed vägen utan ge dig in i oländig terräng, som en orienterare. Du måste vara fokuserad hela tiden för att inte vricka fötterna."

Helt värdelöst - om jag går rakt ut i terrängen och springer i 20 minuter så blir jag svettig och måste duscha och med allt vad det innebär av klädombyten och hårföning så tar det ju betydligt mer än 20 minuter.... För att inte tala om vad det skulle ta mig i tid om jag skulle göra det två gånger om dagen!

Sen hade de ett förslag om att man skulle lösa sudoku också.... Det är ju sådant jag gör innan jag ska sova, för jag hinner bara lösa yp 3 tal innan jag somnar..

Men grundtanken med at skifta aktivitet är säkert bra, i grund och botten....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehehe......:-)


//Skogsmor