söndag 28 februari 2016

Idag var det Bisons tur! Fågelhundsträning, men även lössläppta höns....

Idag var det Bisons tur att få jobba! Först ägnade vi 2 timmar åt jakthundsdressyr i största allmänhet och sedan började vi fågelarbetet. På bilden ovan har Bison fattat stånd....
 

Det var riktigt skoj idag! Det är så roligt att se hundar jobba med det som ligger i dem genetiskt. Vardagslydnad är nyttigt och behövligt, men fågelarbetet är ju grädden på moset! Så kul att se.... På slutet fick hon även resa fågeln, men det fick jag tyvärr inte på film....


Efter 3 timmar stoppade jag in Bison i bilen för att åka hem. Hon trillade ihop som en klubbad säl i skuffen på bilen och sov hela vägen hem, men sedan var hon pigg nog för att dra en repa med Hetzer så då gick jag en promenad i det vackra vädret!


Med snö i mustaschen!


Mina höns vägrar gå i snö, men solen hade smält undan lite snö precis vid gaveln så idag öppnade jag upp luckorna en stund och det tyckte hönsen var jättekul! Först ut var otippat nog en av de nytillkomna värphybriderna! :-)


Fegistuppen Ture kom ut först som nr 5...... Superglada var de i alla fall och pickade grus, sandbadade och bara strosade runt och krafsade! :-)

Efter att ha tittat på hönsen en stund så ar det dags att gå in och denna gång för att bada Bison! Hon luktar nämligen inte gott...... Men nu gör hon det! Och nu ligger hon i soffan med en handduk som täcke och dagens äventyr har kommit ikapp henne, så hon sover tungt..... Älskar känslan av att ha en uttröttad hund i soffan! :-)

Inga kommentarer: