tisdag 14 januari 2014

Orientering, räddningshundträning och snö!

I helgen var jag, som sagt, nere i Söderköping och tränade på mina orienteringskunskaper. På bilden står jag och Hetzer på ramunderberget och spanar ner över staden!
 
Söndagen vigdes åt räddningshundträning och bland annat var vi inne med hundarna och kröp runt i brandkårens röklabyrint!
 

Två och två med varsin hund kravlade vi runt. Hetzer tyckte bara det hela var superskoj! :-)
 

Fikapauser måste man ju också ha.... ;-)
 

På vägen hem vräkte snön ner, så det var lite drygt att köra.... Men det blir så fint när snön väl lagt sig! Och så slipper man torka leriga tassar - tjohoo!!!
 

Så här ser det ut hos mig idag.... Jag sitter på kontoret och jobbar och växlar mellan hundarna genom att sätta upp en kompostgallergrind i dörren till kontoret. När Hetzer är utestängd går hon och lägger sig i sängen i sovrummet. När Heinz är utestängd..... Så ser det ut som på bilden! ;-) Inte lätt med löptik hemma.... Men snart är eländet över för denna gång!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Alltid lika trevligt att få se vad du gör med många fina bilder!