måndag 6 januari 2014

Kartongsök!


Det här roar jag och Heinz oss med under vintern.... Nu är det ju inte så mycket vinter, men i alla fall.... Lådorna är fulla med tuggben och leksaker. Det är bara en låda som det endast ligger en liten kantarell i..... I det här klippet fick han visst syn på något i fönstret (?) eftersom han gick rakt förbi de första lådorna.....


Men här hade han näsan på från början! :-)

Heinz markerar en "kantarell-låda"!
Hetzer har fått valla idag igen. Jag är ju ny på det här med vallning så jag har inte så mycket jämföra med, men enligt instruktören så gick Hetzer fantastiskt bra idag! Och jag ska vara jättenöjd över min duktiga hund. Det var kul att höra! Själv är jag dessutom oerhört nöjd över att jag inte skickade fel på höger respektive vänster på ett helt träningspass (det måste vara första gången....)!

Inga kommentarer: