söndag 30 juni 2013

Sökträning, taveluppsättning, knäppa hundbilder etc etc


Det var med nostalgi jag tränade räddningssök på Vedyxa förra tisdagen, för nu ska Hetzer få semester hela juli från söket! Hon har gått sök ca 3 ggr per vecka sedan hon var 6 månader så hon behöver en semester..... Men jag har redan abstinens och vill anmäla mig till varje söktillfälle som ges! ;-)
 

Här ligger jag figge på Vedyxa....
 

Heinz med sin evinnerliga följeslagare Sockan! Skithund! Så fort man inte vaktar på honom som en hök så slickar han upp sitt sår.... :-( Men här är han så söt när han ligger och delar säng med katterna! :-)
 

Mindre söt när han sover i soffan och lipar i sömnen.....
 

-Ööööh, va? Sa´ru nå´t??
 

Under midsommarhelgen så kom mina föräldrar över och då passade jag på att utnyttja mamma till att sätta upp lite tavlor..... Så nu hänger Felix i hallen och välkomnar alla besökare!
 

Och ovanför soffan i vardagsrummet hänger två tavlor som jag tagit själv och förstorat upp!
 

Hetzer var mer intresserad av att titta ut genom fönstret dock! Hon är så söt med sina löptrosor på! Mindre söt var Heinz när hon höglöpte..... Pip, pip, piiiiip! Och så en hel del yyyyyl när jag tog med mig bara Hetzer ut och lämnade Heinz själv. Tack och lov rör det sig om bara ca 4 dagar..... Sedan är det normalt igen och nu ligger de bredvid varandra i soffan och sover djupt!
 

På tal om sovstilar.... Man har en liten hund när den kan rulla ihop sig på ens fot! Det skulle aldrig Heinz klara!
 

- Va säger´ru NU då???
 

Hetzer har också lite obscena sovstilar.... Ska väl synas att honblivit uppfostrad av en dobermann! :-)
 

Måndag, tisdag och onsdag denna vecka var de sista dagarna jag körde skogssöket inför Hetzers semester. Var ute på Jägarhyddan utanför Rimbo på sökläger för Anita Leander Mellin som sommaravslutning. Hetzer gick bra-dåligt- och bra igen! Så kan man väl summera de tre dagarna! :-) På bilden är det Lillemor som kämpar på i skogen (vi håller på och vallar av rutan).

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Men vilka roliga bilder på voffsen!:-)))))))
De är verkligen som riktiga seriefigurer de där två!:-)