söndag 9 juni 2013

Hektisk vecka!

Veckan som varit har minst sagt hektisk....  Dock hade jag en riktigt fin jobb-tisdag, så jag var ute i fint väder och inspekterade åkrar på landsbygden hela dagen. Det är från denna dag alla bilder kommer, då det är lite tråkigt att ha ett blogginlägg utan bilder! :-)
 
Heinz håller i sedvanlig ordning på att drunkna när han ska dricka vatten....
 
Tisdagkvällen ägnade jag mig åt räddningshundträning i sedvanlig tisdags-anda! Och Hetzer gick som en skållad råtta! Det var fantastiskt roligt att se!
 
Hetzer är en "fin flicka" och håller sig torrskodd på stenarna....
På onsdagen gick jag upp hiskeligt tidigt för att lämna in hundarna på dagis och sätta mig på tåget ner till Stockholm. Det var dags för introduktion på mitt nya projekt-jobb. Två dagar i veckan har jag blivit uthyrd av jobbet till ett annat företag och jag ska jobba i Globenområdet under juni och kanske även juli månad. Det ska bli roligt, men jag är glad att det bara är två dagar i veckan eftersom det är SÅ TRÅKIGT att pendla och jag kan inte ha hundarna med mig.... :-(
 
 
Heinz och Hetzer på åkerinspektion!
Som sagt, så lämnade jag in dem på dagis på onsdagsmorgonen. Två dagar i veckan under juni månad får de vara hos Gabriel på Stadshundens hunddagis. I juli har Uffe semester så om projektet rullar på in i juli (finns en risk) så får de vara hemma med honom.
 
Fångade en mås i flykten.... :-)
Jag kan tyvärr inte skriva om vad jag jobbar med nere i Stockholm då jag inte fått klartecken på det av chefen. Vissa saker jag gör behöver heller inte nödvändigtvis stå på min privata lilla blogg.... ;-)
 
Heinz i ett hav av höstoljeväxter
I vilket fall, så jobbade jag alltså i Sthlm hela dagen och när jag skulle åka hem så var det signalfel på tunnelbanan.... :-( Så jag fick promenera till Gullmarsplan och ta bussen till Hornstull och hoppa på Röda Linjen. Bussresan var mindre rolig eftersom alla tunnelbaneresenärer skulle trycka in sig i bussen i sommarvärmen och bussresan stoppades med jämna mellanrum eftersom trafiken var fullständigt igenproppad av lastbilsflak med skrikande studenter på.....
 
Hetzer i samma fält.... Liiite storleksskillnad! ;-)
Det underhållande i historien är att jag träffade en ung, dansk magiker på Sverigeturné på tunnelbanan som behövde lite hjälp att hitta rätt nu när tunnelbanan han tänkt att ta inte gick.... Jag hjälpte han till Karlaplan där det tydligen finns en magikerklubb som han skulle uppträda på. Han var ju rätt underhållande under omständigheterna. Såg lite ut som en ung Alexander Bard gjorde han också! :-)
 
Hetzer tyckte det var varmt....

 
Jag kom till slut hem (vid 7 på kvällen - tack och lov hade Uffe hämtat ut hundarna) och då var det bara att packa för tidigt på torsdagmorgonen bar det av till Norrköping för räddningshundträning och Hetzers officiella inträdesprov i räddningshundkursen vi redan går på... ;-) Jag har skrivit om det här: Hetzers inträdesprov till räddningshundkurs

Hela torsdagen ägnades åt räddningshundträning och vi åt inte middag förrän kl halv nio på kvällen.... Sedan sov vi - alla 8 + hundar - i en gemensam sovsal för att kliva upp direkt på fredag morgon och köra igång med ytterligare en dag av räddningshundträning.

Kom hem på fredag kväll och packade om bilen för på lördagen var jag på en endagarskurs nere i Vallentuna för Anita Leander Mellin med fokus på vittring och att jobba "i vind". Kanonbra övningsdag för Hetzer! Men vi började åtta på morgonen och var inte klara förrän tjugo i åtta på kvällen och sedan hade man en timmes bilresa hem....

På söndagen fick jag lite sovmorgon då räddningshundträningen inte skulle börja förrän klockan 10. Planen var att köra en repa med alla hundar, ta en fika och köra ytterligare en repa. Så jag bestämde mig för att börja med Heinz som blev superlycklig över att få köra sök igen! Tänkte att det skulle räcka med en träningsomgång för Hetzer.... Men när vi var inna på sista hunden (första repan) så öppnade himlens portar sig och det åskade - rejält! Så då packade vi ihop och avslutade.... Så Hetzer fick inte träna idag.... Men hon har ju redan kört sök 4 ggr den här veckan så hon överlever nog..... :-)

Nu sadlar jag om för en ny vecka.... Imorgon är det Stockholm och hunddagis som gäller igen och på tisdag ska jag för en gångs skull inte träna sök, för då är det dags för Hetzers MH (mentalbeskrivning)! Spännande!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Slutkörda vovvar?
Varma vovvar?
Varma korvar!:-)