torsdag 6 december 2012

Träffade på "grannen" imorse igen....

Idag var jag beredd så när jag gick ut med hundarna såg jag till att hålla dem på övre delen av tomten..... Och mycket riktigt! Efter ett tag stack det fram ett nyfiket huvud och tittade på oss runt gaveln på jordkällaren! :-D Den här gången skuttade rådjuret iväg när jag klappade i händerna, så det var ju bra!

För övrigt så skottade jag i förrgår kväll och igår under dagen. Men när jag vaknade i morse hade ÄNNU mer snö kommit eftersom det snöade hela kvällen och en stor del av natten. Och nu snöar det igen! När fanken ska det sluta?  Tack och lov för att vi har en snöslunga.... Fast vi var tvungna att åka och köpa en dunk med bensin för vi körde soppatorsk på den efter bara en användning - antar att gamla ägarna tyckte det räckte att snöslungan blev kvar, de behövde inte bjuda på en tank bensin också? ;-) 

För övrigt ska jag se till att ta en till sådan där promenad med Hetzer i eftermiddag! Hon var helt slut större delen av kvällen igår..... (det var iofs jag också, så jag vet inte hur mycket jag tjänar på det....)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ni får en halvtuff start på erat lantliv!:-)
Heltufft brukar det bli om elen försvinner och man inte kan spola på toa å så där.....