måndag 17 december 2012

Bortrest, men hemma igen!

Har varit i Tyskland en vecka och jobbat. En intensiv vecka som avslutades med att jag kom hem kl 22 på fredag kväll. Upp på lördagen för att hämta hem hundar och på söndagen var det mera flyttbestyr. Denna vecka har jag massor med jobb och jag är på väg att bli förkyld - tjohoo! Men det är bara att köra så det ryker för när jag går på julledighet så tänker jag vara ledig!
 
Rådjuren är och hälsar på oss varje kväll numera.... (kan ju också bero på att de får lite för besväret... )

Det har snöat massor, så vi har fått skotta taket till carporten 3 ggr bara under decembers två första veckor. Och snart brakar det väl av boningshuset - åtminstone ser det ut så på bilden!

Hetzer blodar glatt vidare på sitt livs första löp och är förvänansvärt lätt att ha trosor på...? Trodde det skulle bli ett litet helvete med tanke på att hon avskyr koppel och selar samt hatar täcken..... Men än så länge är trosan hel!


Bara ett kort inlägg för att visa att jag lever... ;-) Är sjukt trött så all energi måste gå till alla "måsten" först och främst. Men snart, snart är det jul!!! :-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Å gumman! Hoppas du hinner jobba klart innan förkylningen tar över!
Du är såååååå värd att få vila på din ledighet!! Inte vill du vara sjuk i jul heller, så nu hoppas vi på det bästa!