torsdag 6 december 2012

Insnöad på snö?

Igår kväll. Är ute och hämtar in mer ved och passar på att fotografera i snöovädret.

Tycker så synd om småfåglarna att jag var tvungen att få upp två talgbollar trots att jag inte hade något snöre ens..... Så det fick bli eltejp!

Hetzer är med husse ut och skottar snö!

Vår gårdsplan! Det var vid det röda huset, halvvägs ner mot ladan, som Hetzer mötte sitt rådjur. Samma (?) rådjur var på plats imorse, men den här gången var jag förberedd och såg till att hundarna inte gick åt det hållet. Rådjuret stod och kikade nyfiket på oss ett tag innan det skuttade iväg.
 
Snöslungan har gått varm.... Taket över carporten har vi skottat 2 ggr på den halva vecka som vi bott här.... (dock med skyffel och inte med snöslungan!*s*)

Idag var koltrasten fram och åt av gamla äpplen som inte trillat från äppelträden i höstas.

Busan tar flytten med ro.... Katter och kartonger är ju alltid en hit! Hetzer har varit ute halva förmiddagen idag och hjälpt till att skotta snö och sedan kom hon in och slet loss fastlimmade stenar (runt murstocken) för att ligga och tugga på dem????? Vad är det för fel på hundleksaker??? Stenarna hon gav sig på syns till vänster i bild..... Hon han dock bara få loss en (1) innan hon blev upptäckt!

Nyss (innan det blev mörkt) så gav jag mig ut med hundarna. Jag hade snöskor på fötterna. Det var tungt och mycket snö, men det var värre för hundarna! Spana in snödjupet! Bara Heinz huvud syns.....
 
 
Det gäller att hålla hakan över vattnet/nosen över snön!

Småfåglarna har redan börjat upptäcka mina talgbollar med eltejp!
 ;-)
 
Ulf spanar in rådjuret i trädgården. Tyvärr hann det knalla iväg innan jag hann fram med kameran....
 
 

3 kommentarer:

VG sa...

Söt Hetzer är i snön. Kan inte vara lätt att vara liten tös i all den snön. Hoppas den tröttar ut henne. :-)

Annika sa...

Underbara bilder Jenny! Längtar till vi kan komma på besök. :)

Jenny sa...

JAAAAA! Kom på besök! :-D