måndag 22 oktober 2012

Orsa, Storstupen, Rättvik m.m

Klev upp tidigt på morgonen och drog iväg för att jobba, varvid jag träffade på en tjäder på en grusväg! Kul. Särskilt som den satt kvar så länge att jag fick till ett hyfsat bra kort på den...

Hade gått om tid på mig inan jag skulle träffa min första kund så jag stannade till och rastade hunden vid Storstupet strax norr om Orsa. Vid Storstupet finns det rester kvar av flottningsrännan (t.v i bild) och man kan också se Inlandsbanans 34 meter höga järnvägsbro i fjärran.


Mitt ute "i skogen", längs med en grusväg, dök det upp en liten by som såg ut som någon slags fäbod.... Jag stannade och tog några kort. Bland annat tycker jag de här fönstren var fina...

Det märks att man är i Orsa och inte allt för långt ifrån Björnparken! ;-) Fast jag måste säga att den här björnstatyn var lite väl kitschig och såg helt malplacerad ut i sin omgivning bestående av fäbodar och gamla timmer hus....

Midsommarstången stod kvar.... Och vad har de egentligen satt i toppen...?

Ingen björn denna gång, men väl en älg! :-D

Orsasjön.....

Runt 11 lämnade jag Orsa och for ner till Rättvik där jag mötte upp min kollega Inger och lunchade på Sjövillan. Det var en trevlig restaurang belägen alldeles vid Siljans strand. Och efteråt for jag ut på ytterligare ett jobb.

Efter jobbet for jag hem till Lillis och hämtade upp henne och så gick vi ut en sväng med Hetzer och Eia.

Skönt för Hetzer att få röra på sig ordentligt innan det var dags att åka hem igen.... Och Eia var ju en trevlig bekantskap att leka runt med i skogen.

Försökte få dem att posera för ett kort.... Inte det enklaste! Detta kort blev det bästa!

Eia i sin mörka vinterpäls!

Slickar sig om nosen...

Nu är jag åter tillbaka i Uppsala och det ska bli skönt att få sova i egen säng igen! Imorgon bär det av mot Väddö, i övermorgon mot Västerås och på torsdag ska jag till Sala... På söndag ska jag fara till Tyskland ett par dagar - Hej vad det går! ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Som vanligt störtfina bilder!
Oj, vad du far & flänger!
Hoppas du tycker det är kul.