söndag 6 maj 2012

Lägga spår med bil...

Innan jag blev sjuk så var ju jag och Uffe ut och lade Heinz första viltspår. Heinz gick jättebra och jag förstår att det här med blod och klöv är jätteintressant, men jag kunde ändå inte släppa tanken på att han lika gärna kunde ha spårat människans fortspår (den som lade ut blodspåret) eftersom Heinz är duktig på personspår och jag har tränat det ganska mycket i perioder. Så idag bestämde vi oss för att lägga ut spåret med hjälp av bilen!

Sagt och gjort - jag kröp in i bakluckan på bilen med en klöv fastspänd i en lina och droppade blod i klövens framfart! Inte ett människospår här inte!!!

Ulf ska ju lära sig att spåra och det här med trassliga spårlinor är inte alltid lätt att hålla reda på! Heinz vänder sig om och undrar vad som står på..... Vad är det som tar sådan tid??? ;-)


Sedan bar det iväg och Heinz gick klockrent! Såg mycket elegant ut!

Heinz är nöjd och har hittat sitt byte! Husse är nöjd och ivrig på att komma ut och spåra mera - perfekt! :-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Duktiga karlar du har!