lördag 20 februari 2010

Söt leksaksgris eller livsfarligt vildsvin?




Jag är generellt helt emot att köpa pipisar till mina djur men de där lattjo grisarna som verkligen grymtar har jag gått och spanat på länge.... Och idag kunde jag inte stå emot min köplusta längre och köpte en! Jag och Uffe tyckte grisen var helt hysteriskt rolig, emedan hundarna var.... mindre roade.... (vilket ni kan se på filmen).


Heinz tyckte den var läskig med sina stora stirrande ögon och så blåser den ju luft på honom (när man piper med den)! HU!


Axa däremot högg in för kung och fosterland så den stackars grisen bara skrek och skrek och sedan ruskade hon den kraftigt för att riktigt döda den! Hon var dock också lite besvärad av de stirrande ögonen för när hon tröttnat och gått och lagt sig i soffan tog Uffe grisen och ställde den på armstödet så att den stirrade rakt på henne och då blev Axa alldeles stel och kunde inte slappna av på flera minuter (medan jag och Uffe skrattade så tårarna rann).

Grisen, placerad på armstödet, stirrar på Axa.....



Hein, som ju är en känslig själ och som vill vara vän med allt och alla, tyckte det var jobbigt att grisen grymtade så mycket..... Han gick långa lovar runt grisen länge och emellanåt gick han fram och puttade på den med nosen och såg jätteolycklig ut när den grymtade till svar....


Men till slut tog dobermann-generna över och han tog ett stadigt grepp runt nacken på svinet!
:-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

:-))))))))))))))))))))))))
Tack för detta!:-)