fredag 19 februari 2010

Djävulsresan fortsatte....

Efter att ha fått lämna Nässjö så tuffade tåget vidare mot Stockholm och det blev ett extra stopp på vägen i Katrineholm för att släppa av passagerare som skulle vidare i landet med beställda bussar och taxis.... När vi närmade oss Stockholm så hamnade vi i en tågkö, då tydligen alla försenade tåg kom till Stockholm samtidigt???? Så från Tullinge kröp vi fram till Centralen i Stockholm i snigelfart..... När vi äntligen kommit fram så fick vi som skulle till Uppsala veta att en buss skulle invänta oss vid Cityterminalens gate 9 för den sista sträckan.

Sagt och gjort - jag älgade så snabbt jag kunde till Cityterminalen för att inte missa någon buss, men det var helt öde vid gate:n.... Fler folk fyllde på och till slut var vi väl 15 - 20 pers som stod och väntade och frös, men ingen bussjä**l dök upp!!!! En i gänget vände tillbaka till Centralen för att få tag i någon SJ-personal och undra var vår buss tagit vägen och medan vi stod där och frös och väntade på resultatet, ruttnade en medpassagerare ur fullständigt och stoppade en taxi. Precis när han skulle hoppa in i taxin och åka med den till Uppsala så vände han sig om och sade att han skulle se till att hans företag betalade det hela och att 2 personer till fick plats i taxin..... Jag och en tjej till kastade oss fram och var inne i taxin nästan innan han hann avsluta meningen... :-)

Fasen vad skönt att få sätta sig i en taxi som raskt for i riktning mot Uppsala medan buss-helvetet fortfarande lyste med sin frånvaro.....

Men av alla dagar på året så hade Uppsalapolisen bestämt sig för att ha en sto nykterhetskontroll just i natt!!!! Så när vi nästan var framme i Uppsala och började fantisera om våra varma sängar som väntade blev vi invinkade till rastplatsen i Mora Stenar där en drös med poliser skulle gå genom samtliga bilars som passerade med avseende på nykterhet och körkort..... Vi började nästan garva hysteriskt åt den dråpliga situationen.

Till slut var vi i alla fall framme i Uppsala centrum där vi "fripassagerare" blev avsläppta av den gode samariten med det generösa företaget och Underbara Uffe kom och hämtade mig så jag fick komma hem till Svista någon gång..... Så vid 3 på natten var jag äntligen hemma och i säng! Ursprunligen skulle jag varit hemma klockan 23.....

Så på det viset kan det också gå när man ska ut och åka tåg! :-)

Såg sedan fram emot att ta lite flexledigt på fredagmorgonen och få sova - men icke! Det började med att Heinz av någon anledning spydde som en tok runt halv 8 på morgonen så då fick man börja dagen med att gå upp och torka spyor (vete tusan vad han ätit - men det stank fruktansvärt!). Sedan gick jag och lade mig igen och klockan 10 över 8 ringde jobbtelefonen som en tokj - jag hade glömt att jag hade ett telefonmöte inbokat direkt på fredagmorgonen!!! Så då var det bara att masa sig upp och sätta sig i telefon...... :-(

Måtte eländet vara över nu!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Men fyyyyyyyyyy - vilken fruktansvärd resa!!! Du kräver väl pengar av SJ???
Fruktansvärt!(-: