onsdag 10 februari 2010

Bloggen har jä***ats i flera dar...

Jag har inte kunnat logga in på bloggen överhuvudtaget och när jag väl lyckades med det så blev jag utkastad så fort jag försökte ladda upp en bild.... Men nu verkar det ha löst sig igen! Skönt nog.

Var bara tvungen att ta ett kort som bildbevis.... Observera att bilen ovan är ULFs bil!!!! Hahaha - vilken skitbil!!! Förvisso kan Ulf försvara sig med att smutsen inte syns lika bra på min blåa bil, men min vita tjänstebil ser inte ens hälften så skitig ut! :-D


Idag skulle jag ha kört skogssök med Heinz men det blev inställt i sista minuten så jag tog hundarna och masade mig ut på promenad i skogen.... Allt är så vitt att man nästan får ont i ögonen.... Saker och ting smälter ihop i en enda vit massa - ser ni snöberget i förgrunden på bilden ovan?

Nu ser ni det om inte annat! Jag skickade upp Spökplumpen Heinz för att tydliggöra snöhögen....


Heinz var lycklig över att få komma ut på promenad.... Vad ska man säga? Det finns ingen hund jag vet som bjuder på så absurda ansiktsuttryck som Heinz....

Som sagt, Heinz bjuder på storstilad show.... Det är bara synd att det ska vara så svårt att fota en svart hund i snö....

Ytterligare en bild på Knas-Hasse.....

Axa ser till att Heinz får motion genom att pressa ut honom i snöiga diken....


Axa tar sin roll som Heinz-motionerare på stort allvar....


Jag har ju inte bloggat sedan förra fredagen, men veckorna går ju sin gilla gång med mestadels bara sök, sök och mera sök på schemat.... Körde skogssök förra lördagen och tränade räddningssök med Monica här hemma i maskinhallen och kringutrymmena i onsdags.

Förra lördagen kom Stefan, Anna och Eros över och åt middag. Alltid trevligt, men man blir ju lite seg på söndagen..... ;-) Axa och Heinz var dock måttligt roade av besöket då de bara fick vara i sovrummet och arbetsrummet under kvällen.


En liten, snöig film...

I onsdags bar det av till Enköping för att röntga foten. Har haft ont i foten till och från i flera månader och till slut ruttnade jag och bokade tid hos husläkaren som gav mig en remiss till röntgen. Här i Uppsala får man tydligen vänta i 2 månader så därför fick jag bege mig till Enköping för att få en röntgen gjord inom 2 veckor.... Fick inget besked när jag var i Enköping utan "en doktor skall titta på plåten och ge ett utlåtande till din husläkare som hör av sig till dig..." Än så länge har jag inte hört något, men det blir väl nästa vecka.... Jag tror att det kan vara en hälsporre, men det är ju lite oroväckande att det inte vill ge sig i så fall.... Smärtan, alltså. Jag hoppas inte läkaren rekommenderar fullständig vila av foten i X antal veckor, för det finns ju ingen praktisk möjlighet till det med vare sig mina hundar eller mitt jobb.... *suck*

Idag har vi köpt en ny tv som Uffe - i skrivande stund - håller på att installera. Själv försöker jag hålla mig osynlig och ur vägen..... Det brukar vara lugnast så! ;-) Maken till hur ilsken en karl kan bli när han ska få ordning på sladdar och dylikt.... ja, det får man leta efter!

Imorgon blir det räddningssök i vanlig ordning och på onsdag ska jag åka till Kalmar för att jobba och kommer hem sent på torsdag kväll.

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Äntligen!!!!!!:-))
Och vilka underbara, underbara, underbara bilder på Hasse! Jag skrattar så jag blir tårögd...:-)
Jaså.....ni skaffar en TV till?? Är den för liten, den ni har?:-)
Eller gör ni som 70% av övriga svenska folket: sitter i varsitt rum och kollar på TV?!

Jenny sa...

Ja, Tv:n i sovrummet är för liten.... Så nu har vi en stooor i vardagsrummet och en mindre i sovrummet (men inte pytteliten längre!). Jag och Uffe tittar allt som oftast på samma program, men vi är lika slöa bägge två.... Det bästa som finns är ju att ligga i sängen med hela håriga familjen samlad och titta på TV.... *s*