torsdag 9 juli 2009

Och helvetet fortsätter..?

Regnet vräkte ner större delen av dagen. Bara under morgonen kom det 30 ml och det bara fortsatte. Hemma trillade ytterligare ett träd ner (värst vad ruttna träd vi har runt huset) och det regnade in (!) på ett ställe (en trasig takplåt är troligen orsaken). Det är sådana här dagar man önskar att man satt på ett torrt kontor istället.... Men så är ju inte fallet, utan det var bara att knata ut i fält för att studera åkrar och titta på utegrisar, men varenda gris hade tagit sin tillflykt till att vara under tak - de ville inte heller vara ute!!!

På eftermiddagen var jag ut till en fårbonde och bäst vi stod i fårhagen kom detta lamm fram till mig och kröp in under regnrocken! Den var så söt.... Den bara stod där. Jag kunde känna andedräkten mot mina ben, men den gjorde inget. Buffade inte efter mjölk (om det skulle vara ett flasklamm) eller nosade på mig, eller så - jag antar att den ville ha lite skydd för regnet... *s*
Även om jag gillar mitt jobb så måste jag tillstå att det var grymt skönt när jag var klar för dagen och jag kunde sätta mig i bilen och dra på sätesvärmen och puttra hemåt....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ingen dag är den andra lik för dig! Och weeeeie! vilket litet gulligt lamm under rocken:-)))