söndag 21 december 2008

Valp-bus!

Idag åkte jag och Heinz ut till Stina med Dimma och Trolla (valp) och hälsade på. Heinz hälsar hövligt på Stina innan det är dags att busa!!!

Trolla är en 13 veckor gammal aussie och hon kom genast överens med Heinz!



Lite väl bra..... De busade ganska rejält! Stackars Heinz fick finna sig i att bli hoppad på samt dragen i örat! Eller stackars och stackars? Han är ju masochist så han njöt väl av varje minut!


Drog ut till Fjällnora där jag och Stina hade lagt spår åt varandras hundar. Tog en rastningsrunda med Heinz ner till vattnet varvid han fick för sig att han skulle springa ut till en flytande brygga en bit ut.... Han trodde väl att det skulle vara långgrunt och döm om hans förvåning när han glatt skuttade ut och.... FÖRSVANN! Han kom upp, vilt sprattlandes och frustandes och simmade tillbaka in till land igen.... och sedan ville han inte alls ner till vattnet igen (det gick väl hans ära förnär....). Tror inte att han tyckte det var skönt med ett isvattensbad! Turligt nog hade Stina en handduk att låna ut och jag hade ett hundtäcke att sätta på honom - det var ju minusgrader ute! Jag hann tyvärr inte med att ta några kort när han sprattlade omkring, men lyckades fånga honom på bild när han tog sig upp ur sjön.....
Spåret gick i alla fall bara bra och jag testade även att köra en sökmarkering på Stina (och den gick bara bra, den med!).


1 kommentar:

Anonym sa...

Den lilla valpen e inte att leka med!!
Vilka galna ögon!:-))

Hasse har väl inte blivit förkyld...??