måndag 27 oktober 2008

Sur tjur!

Stötte på denna tjur förrförra veckan. Hade glömt att jag tog ett kort på honom med mobilen, men hittade det idag när jag gick igenom telefonen.
"En tjur som uppvisar hotbeteende har stel kropp och inböjd nacke, stelt rörelsemönster, stirrande blick, kan sparka undan jord med klövarna, kan gnida huvudet och hornen mot underlaget och kan råma dovt."
Kan säga att han var mycket stel och böjde verkligen på nacken... De ljud han uppbringade var mer som att han morrade åt mig än råmade, men jag hade inga problem med att förstå budskapet... Tjuren väger väl närmare ett ton, så det var ju lite nervöst att bara ha en tunn liten el-ståltråd emellan oss som skydd.... *s* Tur att han inte var så smart.... Eller tur att han inte var mer ilsken på mig än så.... ;-)

Inga kommentarer: