fredag 17 oktober 2008

Cykeltur

Igår cyklade jag med Heinz för första gången någonsin. Det var lite nervöst - hur skulle det gå? Speciellt som min egen cykel gått paj så jag var tvungen att ta Uffes cykel, som ju är en herrcykel inställd efter en person som är 12 cm längre än man själv (och jag tror nog Uffe cyklar med rätt raka ben...). Men det gick faktiskt kanon! Heinz sprang bredvid cykeln som om han aldrig gjort annat. Gick bättre än med både Axa och Felix (som jag var tvungen att putta till med framdäcket ett antal gånger innan de fattade att hålla sig undan). Det blev bara ettt enda missöde då Heinz glömde sig (?) och tog i stänkskärmen och bucklade till den så att däcket tog i när man cyklade, men det lyckades jag buckla ut igen. Kul! Nu j***ar ska det bli cyklande framöver!

Inga kommentarer: