tisdag 3 juni 2008

Premiär!

Igår var jag och Heinz ut till hundbadet i Fjällnora för att se om det var några andra doggizar där i värmen som utnyttjade hundbadet. Det var det inte, men jag fick årets premiärbad och kan tala om att det var varmt i vattnet. Heinz badade också, men det var mest plask i vattenbrynet. Sedan lyckades han kampa så våldsamt med kopplet ute på bryggan så han trillade i vattnet på det djupa stället.... Han såg rätt kul ut när han kravlade sig längs bryggkanten tills han fick fäste på botten med baktassarna... *s* Efter det tänkte jag att han aldrig kommer att simma mer, men idag var jag ut till Långsjön i Björklinge och hade Axa med mig. Efter att hon jagat efter sin leksak ett antal gånger och simmat ut och hämtat den, så höll jag fast henne - och mycket riktigt så var Heinz så sugen att han simmade ut och apporterade in grejen! KUL!

1 kommentar:

Anonym sa...

Årets simskola avklarad alltså!

Och duktig matte som doppade sig!:-)