torsdag 19 juni 2008

Jag mötte Lassie....

Idag var jag (via jobbet) ute på Ängsö. Jag har aldrig varit där förut, men det är nog mycket troligt att jag åker tillbaka någon dag.... Det fanns en hel del vandringsstigar att utforska såg jag, och det var väldigt fint där ute. Själv var jag ju där via jobbet och hade bråttom hem efteråt för att förbereda midsommarfirandet....

Wikipedia: Ängsö slott eller Engsö slott är ett slott på Ängsö vilken ligger i Västerås kommun (i Västmanlands län). Ängsö slott har ägts av släkten Piper sedan 1710. 1965 blev slottet byggnadsminne. Det visas sommartid för allmänheten och ägs nu av en stiftelse. Engsö Slott är idag ett känt spökslott och det byggdes på 1480-talet.
Det har sina fördelar att jobba på Aranea - jag blev inbjuden på en kopp kaffe av "Mr Piper himself" i flygeln som syns på bilden. Ojojoj, vilken Lassie-varning! *s*
En vy över oljeväxterna som blommar just nu ute på Ängsö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mr Piper.....men han e ju dö!?