lördag 21 juni 2008

Midsommar

Jag, uffe och doggzen åkte ner till mina föräldrar där Axa njöt av att bada....

.... och så även Heinz - på sitt eget lilla vis!

Efter badet ska man ju springa sig torr... Heinz ser ut som ett riktigt miffo - bäst att hålla tungan rätt i mun??

Axa blev understundom rätt irriterad på Hasse som ser det som en sport att retas med henne - han vet att han är mycket snabbare än vad hon är och kan komma undan (men vid ett par tillfällen var det nära att hon fick tag på han...)

Argbiggan Axa visar vad hon tycker om att Heinz retas! Jag förstårdock att Hasse inte blir skrämd - hon har ju knappt några tänder kvar!!! Se så glest det ser ut i överkäken....

Slickar sig om mun efter att ha fått in ett bett på Heinz?

Ja, så här kan man ju också ligga.....

Eller så här....

Axa torkar sig på gräsmattan...
Mitt på dagen gick vi över till Lilla Ryssjön och var med när stången kläddes och restes och tittade på medan barn (och vissa vuxna) dansade runt till små grodorna. axa fick stanna vid mina föräldrar men Heinz fick följa med och beskåda det hela. Jag var nöjd för han fick träna på att umgås med småbarn - som mest hade han 5 glin klappandes på sig och matandes honom med gräs (!) vilket han villigt tuggade i sig (!!).
Senare på kvällen började "festen för de vuxna", vilket innebar ett vistt immundigande av alkoholhaltiga drycker. Detta illustreras i kortet ovan av heinz som dagen därpå fick ägna sig åt recykling....

På kvällen var vi alla sega och trötta efter en lång dag - frågan är väl vem som är tröttast, Heinz eller Skogsfar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder:-)))