onsdag 7 maj 2008

Tjuv-släpp!

Vissa av kossorna har redan fått komma ut på grönbete nu (nä, de har inte smitit - de är ute i hagen avsiktligen) upptäckte jag.

Tröttsamt att vara ute? Lantluften suger?

Är det detta som kallas självbetjäning? Törstig ko? Om man ger henne lite kaffebönor så blir det kaffe latte....

Men det stora flertalet av mjölkkorna får vänta en vecka till.... Då är det dags för det stora betessläppet! Antar att det blir minst 1000 besökare på gården i år igen, det är värsta "happeningen"! Men det är bara roligt (1 gång om året, vill säga)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni har nåt roligt att se fram emot om en vecka alltså!
Då vill jag se massor av kort!!!!!!!!!
Eftersom vi kommer att vara hemifrån nu till helgen, så kan jag dessvärre inte tänka mig att vi åker & kollar kosläpp helgen därpå.....men NÅN GÅNG vill jag se det!:-)
Hmmmm......tänk att det finns latte-kor wannabees......*klurigt!*